Fejlődő pályán a vasút Ausztriában- Több összekötés, modernebb szerelvények

A Magyarországról Ausztriába és a szomszédos országon belül ingázók mindennapjait is segítik azok a fejlesztések, amelyeket idén terveznek megvalósítani Bécsben, Burgenlandban és Alsó-Ausztriában – erről írt honlapján az osztrák állami közszolgálati műsorszolgáltató magyar nyelvű oldala (orf). Az elképzelések szerint több vasúti szerelvény fogja majd járni Kelet-Ausztriát, ugyanis mintegy negyedével növelnék a személyszállítás teljesítményét.

A cikk szerint jelenleg több mint egymilliárd utas veszi igénybe a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta közlekedési szövetség, Verkehrsverbund Ost-Region szolgáltatásait, ám az osztrák állammal további forgalmi fejlesztést terveznek a régióban. A szövetség december elején tizenöt évre szóló, összesen hétszázmillió euró – forintra átszámítva 231 milliárd forintos – szerződést kötött az osztrák főváros déli régióját kiszolgáló Badner Bahn üzemeltetőjével, a Wiener Lokalbahnennel.
 

A 2020 és 2035 közötti időszakra vonatkozó kontraktus szerint modernebb szerelvényekkel szállítják majd az utasokat, bővítik az üzemidőt és megnövelik a járatok számát is az ausztriai főváros és Baden között – tudatta az orf. A közlés szerint az utasok már az első évben érezni fogják a változásokat. Úgy fogalmaztak: egy év múlva, 2020. december 13-tól 350 ezer vonatkilométerrel növelik meg a kapacitásukat. A Magyarország nyugati megyéiben működő Raaberbahn, azaz a GYSEV, valamint az osztrák közlekedési minisztérium is tervez a közlekedésszolgáltatási szerződéskötést, a dokumentumot várhatóan idén írhatják alá. A tervezet alapján 2021 és 2029 között új összeköttetésekre, sűrűbb menetrendre és magasabb színvonalú szolgáltatásokra számíthatnak majd a burgenlandi ingázók. Hozzátették azt is, hogy 2021-től pedig teljes egészében a GYSEV szolgálja majd ki a Bécs Hauptbahnhof – Ebreichsdorf–Ebenfurth–Sopron–Deutsch­kreuz vonalat, ezért a magyar utasok számára is érzékelhető lesz a változás. Az Osztrák Vasút, az ÖBB is fejleszt a Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland alkotta régióban: egy 10 éves közlekedésszolgáltatási szerződés szerint indulásként 3 millió vonatkilométerrel bővítik a kapacitásokat a térségben, 2029-ig pedig összesen 9 milliónyival – emelték ki.

Az orf az anyagában felidézte: a tavaly december 15-ei menetrendváltás fontos változást hozott az S-Bahn utasainak: a bécsi gyorsvasút éjszaka sem áll le: a péntekről szombatra, valamint a szombatról vasárnapra vagy az ünnepnapokra virradó éjszaka végig félórás ütemben közlekednek a szerelvényei, hogy az éjszakai műszakban dolgozók, szórakozóhelyekről távozók, valamint a munkájukat hajnalban kezdő dolgozók is beérjenek a munkahelyükre. Emlékeztettek: eddig hajnali 1 és 4 óra között üzemszünet volt, a mostani változtatással ezt szüntették meg.

Az osztrák állami közszolgálati műsorszolgáltató magyar nyelvű oldala zárásként kiemelte: az ÖBB Ausztria legnagyobb környezetbarát vállalata: a vonatközlekedésben felhasznált áram 100 százaléka megújuló energiaforrásból származik. Összegzésük zárásaként azt írták: a vállalat évente kétmilliárd eurót fektet a vasúti infrastruktúrába.

forrás: vaol.hu